Samovozeče vozilo: To je prihodnost tovornega transporta

Nov napredek v konceptu “samostojne vožnje”.

Samovozeče vozilo / tovornjak

Mercedes je pred kratkim predstavil naslednji korak v okviru projekta “avtonomne vožnje”, ki se razvija za tovornjake med vožnjo po avtocesti in to brez nadzora voznika.

Svetovna senzacija je bila predstavljena v realnih razmerah na nemški avtocesti A52. Tri tovorna vozila so se tekom testa peljala po sredinskem pasu s hitrostjo okoli 80 km/h. Vse skupaj je bilo videti kot konvoj navidezno navadnih tovornih vozil, a temu ni bilo tako. Brez, da bi se vozniki dotikali volana, so se “super tovornjaki” premikali po matematično izračunani liniji in medsebojni razdalji.

Mercedesova strategija t.i. Oblikovanje transporta prihodnosti (“Shaping Future Transportation” ) je naredila nov korak. Novinarji iz vsega sveta so se udeležil svetovne premiere sistema “Pilotni priključek na avtocesto”, ki je potekal v Düsseldorfu. Glavni namen nove tehnologije je povezava več tovornjakov v formacijo (konvoj) ter tako učinkovito zmanjšati upor zraka in s tem zmanjšati porabo goriva. Povprečen prihranek formacije treh tovornjakov je približno 7%, ob tem, da prvo vozilo prihrani 2%, drugo 11% in tretje okoli 9% goriva v primerjavi s klasično posamično vožnjo.

 Koncept električnega samovozečega avtomobila Samovozeče vozilo / avto →

Spomnimo, Mercedes je pred nekaj leti predstavil koncept “samo-vozečega” vozila (avto + tovornjak). Zdaj so vsi trije tovornjaki tipa Actros v koloni opremljeni za avtonomno vožnjo z radarji, kamerami in antenami preko katerih se zbirajo potrebni podatki.

Mercedesov “pametni samovozeči tovornjak” ne potrebuje nobene podpore s strani cestne infrastrukture. Vozilo prihodnosti sledi prometu preko kamer in radarjev, njegovo glavno vodilo pa je bela cestna črta. V primeru nenadne spremembe v prometu, kot je na primer ustavljanje vozila pred tovornjakom, računalnik določi hitrost, moč zaviranja in ustvari primerno varnostno razdaljo. Ob tem, ko se le da, redno vzdržuje razdaljo med vozili v konvoju okoli 15 m zaradi zavetrja in posledično nižje porabe goriva.

Voznik prevzame nadzor nad vozilom samo ob prehitevanju ali pri cestnih ovirah in tako med vožnjo ne zapusti svojega sedeža, kljub sistemu avtonomne vožnje. Ob tem pa je potrebno dodati, da sistem zaenkrat deluje samo na avtocestah. Vir: SD

 

 


Raziskava Energetske Učinkoviitosti Slovenije – REUS 2015

Slovenska gospodinjstva za dnevne prevoze daleč najpogosteje uporabljajo avtomobil, ki je najmanj učinkovito prevozno sredstvo. Glede na prejšnjo raziskavo se je uporaba avtomobilov povečala.