Pozor! Prehajamo v 2-D materiale!

Grafen – revolucionaren material za široko uporabo.

Grafen – revolucionaren material za široko uporabo.

Lahko ga uporabljamo vse od medicine, prek mobilnih telefonov, pa vse do letalske industrije. Obstojen, fleksibilen, neporozen, trd, relativno poceni … Skratka opisujemo ga s samimi presežki, a vse to ob minimalni debelini in ga celo smatramo za dvodimenzionalnega! Da, prav ste prebrali.

Grafen – revolucionaren material za široko uporabo.

Trenutno na institutu v Cordobi razvijajo baterije iz grafena, materiala, ki ga je leta 2004 iznašel znanstvenik Andre Geim iz Manchesterja. Če in ko bo ideja doživela svojo masovno proizvodnjo, bomo električne avtomobile napolnili v manj kot 10 minutah ali pa se celo vozili z njimi z enkratnim polnjenjem do 1.000 km daleč!

Grafen – revolucionaren material za široko uporabo.

Grafenska baterija

  • 2x močnejša kot Li-ion baterija.
  • Lažja kot klasične baterije.
  • 77% cenejša proizvodnja.
  • 2 – 4-krat daljša življenjska doba od dosedanjih baterij.

Grafen – revolucionaren material za široko uporabo.

Uporaba grafena

  • Letalska industrija.
  • Avto industrija.
  • Mobilna telefonija.
  • E-kolesa, e-skuterji …
  • Solarna in vetrna industrija (skladiščenje elektrike).
  • Neprebojni jopiči.
  • Železniški transport.
  • Medicina.
  • Nano tehnologija.
  • Prehrambena industrija (embalaža, pijače …) …

Grafen – revolucionaren material za široko uporabo.

Glede na vse pozitivne lastnosti materiala, ni bojazni, da se v vsaki izmed panog ne bo našlo področje za njegovo uporabo. Dejstvo je, da se bo prav vsak izmed nas v prihodnosti srečal z njim in to potrjujejo tudi besede znanstvenikov, ki ga naslavljajo z materialom prihodnosti.

Grafen – vsestransko uporaben material

 


Raziskava Energetske Učinkovitosti Slovenije / REUS 2015

Povprečna poraba osebnega avtomobila z bencinskim motorjem znaša na podlagi raziskave REUS 2015 6,9 l/100km, z dizelskim motorjem pa 6,2 l/100km. Glede na REUS 2012 ni bilo opaziti statistično značilnih trendov. To v emisijah CO2 pomeni 168 g CO2/km za vozila z bencinskim motorjem in 159 g CO2/km za vozila z dizelskim motorjem. EU je v sprejeti Uredbi 443/2009/EK določila, da bo moralo biti po 2015 povprečje emisij za vsa nova vozila manjše od 130 g CO2/km.