"Car sharing" in avtonomna vozila resna grožnja avto industriji / Foto: Pexels

In tako bo “moj” avto, postal “naš” avto.

Vse je spremenljivo. Sedaj, ko smo šele prišli do tega, da si lahko večina ljudi (v zahodni civilizaciji) privošči “svoj” lastni avto, prihajajo časi, ko si jih bomo celo delili (car sharing).

»Deljenje« avtomobilov bo na eni strani celo pocenilo stroške prevoza, saj si bo stroške vzdrževanja razdelilo več oseb in hkrati se bo povečala uporabnost avta, ki lahko večino časa stoji pri miru. Na drugi strani bo globalna rast souporabe avtomobilov škodila prodaji novih vozil in posledično tudi zaslužku avto industrije. Študija Boston Consulting group-a pa ocenjuje, da bo souporaba veliko bolj vplivala na rast izdelave avtonomnih vozil, vendar ne pred letom 2027.

Evolucija “car sharing” storitev bi lahko vplivala na zmanjšanje globalne prodaje vozil tudi za 550.000 avtomobilov, kar bi za proizvajalce vozil pomenilo izpad dohodkov višini več kot osem milijard dolarjev.

Že omenjena študija Boston Consulting group-a  ocenjuje, da bo imel “car sharing” večji vpliv v Evropi in Aziji ter nekoliko manjši v ZDA.

Kaj je “car sharing”?

“Car sharing” je metoda dajanja avtomobilov v najem, v kateri posamezniki oddajo v najem svoje vozilo za krajši čas.

Avtomobili se prevzamejo na določenem mestu in se po uporabi pustijo na najustreznejšem mestu za stranko. Avtomobil s te pozicije prevzame druga stranka, ki avto potrebuje in je hkrati najbližje tisti točki.

Osnova za zagon »car sharinga« so podjetja in agencije namenjena ustvarjanju mreže lastnikov vozil, ki so pripravljeni deliti svoj avto z drugimi. Cilj mreže je omogočiti dostopnost vozila na razdalji, ki je enaka prehojeni razdalji v 10 minutah.

Nekatera podjetja preko kurirja ponujajo tudi dostavo vozila na mesto, ki ga je izbral kupec. (Vir: N1)

"Car sharing" in avtonomna vozila resna grožnja avto industriji / Foto: Pexels

Torej, kako se boste odločili v prihodnosti?

Boste še naprej kupovali relativno draga vozila, čigar letno vzdrževanje, gorivo in zavarovanje veliko stane ter hitro zgubljajo na vrednosti? Ali pa si boste z drugimi delil enega? “Moj-avto” ali  “Naš-avto”? Odločitev je vaša. Pardon, naša.

Do takrat pa bomo avtomobile kupovali vsak zase. Koliko nas stane ali nas bi stalo, če se odločimo za zamenjavo (osnovni letni stroški za nov ali obstoječi avto, povprečna cena avta, izdatki povezani z načinom vožnje … ), si lahko enostavno preverite na spletnem brezplačnem energetskem svetovalcu Porabimanj.


Ali ste vedeli?

Voznik, ki na leto prevozi 15.000 km, lahko z bolj umirjeno vožnjo (pod pogojem, da vozi srednje veliki avto na bencinski pogon) na leto porabi tudi do 150 EUR manj.


Raziskava Energetske Učinkovitosti Slovenije / REUS 2015

Dobra polovica (51 %) ima v lasti en osebni avtomobil, tretjina (33 %) pa dva. V primerjavi s preteklim merjenjem se je delež gospodinjstev z enim ali dvema avtomobiloma statistično značilno povečal, zmanjšal pa se je delež gospodinjstev s tremi ali več avtomobili (8 %) in tistih brez avtomobilov (8 %).