18.08.2014
Matej Čer iz podjetja Avant car: Do leta 2020 naj bi bila vsaj polovica novih vozil na našem trgu na električni pogon
Ali bosta množična proizvodnja in uporaba električnih vozil še okolju prijazna?
Pri Tesli načrtujejo, da bodo vozniki izrabljene baterije vrnili v omenjeno gigatovarno, kjer jih bodo reciklirali za ponovno uporabo. Tehnologija to že omogoča. Hkrati so si v družbi za cilj postavili, da bo vsa električna energija na njihovih polnilnicah in vsa energija za tovarno v celoti pridobljena iz obnovljivih virov.
Kako kmalu bi tovrstna vozila na naših cestah lahko postala običajen prizor?
Ocenjujem, da bo do leta 2020 vsaj polovica novih vozil na našem trgu električnih. Osnovna cena teh vozil bo zaradi ekonomije obsega padala, njihov nakup že zdaj večina razvitih in naprednih držav spodbuja s subvencijami, hkrati pa za razliko od klasičnih vozil že zdaj niso obremenjena z davkom na izpust emisij, pri čemer pričakujemo, da se bo ta razlika še povečevala. Če k temu dodamo bistveno nižje stroške polnjenja in vzdrževanja ter njihovo vse večjo tehnološko dovršenost, lahko predvidimo, da bodo potrošniki že v nekaj letih za nakup vozil na klasični pogon izkazovali toliko zanimanja, kot ga danes izkazujejo za nakup telefonov brez zaslona na dotik in naprednih funkcij pametnih telefonov.
Kje pa bomo ta vozila lahko polnili?
Električno vozilo lahko preprosto polnimo doma, v enem izmed naših domačih vtikačev. Sčasoma bodo večje potrebe spodbudile naložbe v domače sončne elektrarne, tako da bo polnjenje brezplačno. Na poti bomo tako kot danes bencinske postaje lahko uporabljali različne javno dostopne polnilnice. Tesla Motors letos v ZDA in Evropi pospešeno gradi omrežje tako imenovanih superpolnilnic, namenjenih premagovanju večjih razdalj. Uporabniki lahko vozilo z njimi napolnijo že v 30 minutah, torej med krajšim postankom na avtocestnem postajališču. Do konca poletja bo z njimi v Evropi v celoti pokrita Nemčija. Upamo, da bomo tovrstne superpolnilnice, ki so za zdaj predvidene le za Teslina vozila, čimprej dobili tudi v Sloveniji. Pri nas so vse ostale hitre polnilnice, ki se gradijo ob avtocestah, namenjene predvsem evropskim in japonskim električnim vozilom. Tako uporaba superpolnilnic kot tudi drugih polnilnic je za zdaj brezplačna, saj se z njihovo gradnjo podjetja tudi oglašujejo in ustvarjajo dodatne prihodke iz svoje dejavnosti (restavracije, trgovine, bencinski servisi …), stroški upravljanja pa niso visoki. Več: Delo