Andrej Pečjak je, z ekipo Metron I, na 14. reliju “Monte Carlo des enegies nouvelles” bil uspešnejši od ekipe Tesle. Sedaj namerava biti še boljši.
Na tem prestižnem tridnevnem reliju (o tem smo že poročali), na katerem poleg povsem električnih vozil nastopajo tudi drugi predstavniki avtomobilske alternative, kot so hibrid, priključni hibridi pa vozila na plin (CNG, LPG) in etanol, je Andrej Pečjak s sovoznikom Fredericom Mlynarzickom v svoji EV Daciji Sandero osvojil skupno zmago v porabi in prvo mesto med električnimi vozili.
Na tem tekmovanju je sodelovala tudi ekipa Metron II s Superpikijem, ki sta ga vozila Dejan Grabnar in Gašper Jereb, in sicer na krajšem dvodnevnem reliju ZENN. Do zadnje vožnje sta bila na petem mestu, potem pa zaradi udarca v kamen na cesti končala na 9. mestu.
Boljši od Tesle za 200 km
Andrej Pečjak je začel delati na projektu Metron 7. Cilj je razvoj sedemsedežnega družinskega električnega avtomobila z dosegom kar 700 kilometrov.
Dejstvo je, da je eden glavnih uporabniških očitkov električnim avtomobilom ravno doseg. Veliki avtomobilski proizvajalci, ki v svoji modelni paleti že ponujajo serijske električne avtomobile, z njimi z enim polnjenjem baterije realno dosegajo največ 150-kilometrske razdalje. Izjema je Teslin model S, ki naj bi ob umerjeni vožnji s konstantno obremenitvijo in ob povprečni hitrosti med 70 in 80 kilometri na uro zmogel v praksi prepeljati okoli 500 kilometrov.
No, Andrej Pečjak pa zdaj znova namerava vreči rokavico Teslinim razvojnim inženirjem, saj naj bi njegov novi električni družinski avtomobil pri povprečni hitrosti okoli 70 kilometrov na uro zmogel z enim polnjenjem peljati še 200 kilometrov več kot Tesla S. Slovenski strokovnjak priznava, da bodo morali z ekipo inštituta Metron za dosego zastavljenega cilja uporabiti vse znanje in izkušnje, vendar ambicije ostajajo visoke. Se obeta rekord, ga vprašamo:
“Z novim projektom, kjer bomo uporabili vse znanje, ki smo ga pridobili z razvojem naše dacie, bomo dosegli domet 700 kilometrov, z dodatnimi baterijskimi podaljševalci dometa pa bomo skušali tudi preseči Guinessov rekord v dometu za električna vozila.”
Ali ste vedeli?
“Cene bodo ljudske, ko bo proizvodnja množična. Tudi prvi mobilniki so stali več tisoč evrov, ker so jih delali v majhnih serijah. Baterije so za uporabo v mestih že dovolj konkurenčne, le cena električnih avtomobilov je previsoka za povprečen žep. Nemški proizvajalci na področju električnih vozil zaostajajo, zato za zdaj kažejo le študije in prototipe. So pa naredili standard za vtičnice, ki bo obvezen v EU od leta 2017, in če drugega ne, se bo končala zmeda z vtičnicami na javnih priključnih mestih, kar bo pozitivno vplivalo na razvoj električne mobilnosti.” – Andrej Pečjak