Gospodinjski aparati se vse pogosteje kvarijo / Pozitivna energija

Mobilni telefoni, štedilniki, hladilniki, pralni stroji in mali gospodinjski aparati še nikoli niso bili cenovno dostopnejši, toda vsi imajo krajšo življenjsko dobo.

Aparati ponavadi trajajo, dokler traja garancija. Pogosto pa nas popravilo stane skoraj toliko, kot nova naprava. Vse manj izdelkov lahko deluje deset ali dvajset let, kot nekoč. Evropski potrošniški center je raziskoval ta fenomen hitrih okvar in ugotovili so, da proizvajalci namenoma delajo slabše izdelke, ki so “programirani”, da se pokvarijo hitreje. Zato se sodobni pralni stroj pokvari v povprečju po 2500 urah delovanja, mobilni telefon komaj vzdrži dve leti in TV neha delovati po približno 20.000 urah uporabe.

Poročilo Centra navaja, da mehanske proizvode izdelujejo z rokom trajanja, ki poteče skupaj z garancijo. V elektronske naprave pogosto celo vstavljajo softverske napake ali pa v produkte namenoma vgrajujejo materiale zelo nizke kakovosti. Po dveh, treh letih garancija poteče, in z njo tudi odgovornost proizvajalca.

Naprava, ki se nato pokvari, je zastarela, nov model pa je že v trgovinah. Proizvajalci na ta način samodejno ustvarjajo povpraševanje. Z drugimi besedami, proizvod je zasnovan tako, da s prenehanjem delovanja enega dela preneha delovati celotna naprava – opozarjajo v poročilu. Ampak to še ni vse. Deli okvarjene napraveje se pogosto ne izdeluje več, ali pa so predragi, tako da ni vredno popravila in je potrošnik tako prisiljen kupiti nov izdelek.

PRODUKTI, KI SE NAJPOGOSTEJE REKLAMIRAJO

TEHNIKA, KI SE NAJVEČKRAT KVARI

  • mobilni telefoni
  • tehnika
  • obutev
  • pralni stroji
  • računalniki
  • televizorji
  • hladilniki
  • štedilniki

CENE (cca)

PRAVICE POTROŠNIKOV

  • likalnik / od 35€
  • sesalec / od 50€
  • televizorji / od 130€
  • štedilniki / od 220€
  • hladilnik / od 140€
  • klima naprava / od 500€
  • pralni stroj / od 200€
  • 2 leti / popravilo in zamenjava produkta
  • 14-30 dni / včasih si lahko kupec premisli,
    v kolikor je naročil produkt
    preko spletne trgovine
  • 8 dni / rok v katerem je
    prodajalec dolžan odgovoriti na reklamacijo
  • 30 dni / rok za reševanje reklamacij

Proizvajalci in tehniki pojasnjujejo, da od pralnega stroja, ki stane 200 €, ni mogoče pričakovati, da bo deloval 30 let. Naprave torej postajajo cenejše in manj kakovostne. Potreba po nizki ceni znižuje tudi standarde v proizvodnji. Bobni pralnega stroja so vse bolj pogosto izdelani iz plastike, grelniki vode pa iz tenke pločevine … Opazno je, da se ljudje vse redkeje odločajo za popravilo naprave po koncu garancije, zaradi nizke cene nove naprave kakor tudi zaradi hitrega napredka tehnologij.