Ljubljana – Bohinj – Ljubljana – Izlake – Ljubljana – Šmartinsko jezero – Ljubljana.
Poti, ki so daljše od 100km (v obe smeri) je treba premišljeno planirati, se ustaviti na kavo ”pri ta hitri polnilnici”, ki mora biti nekje na poti. Polnjenje je od 1/2 do 1 ure. Doma se zmore ZOE čez noč napojiti z energijo preko običajne vtičnice v cca 8 urah.
V Sloveniji je relativno veliko javnih polnilnih mest, vendar njihova lokacija ni vedno najprimernejša. Polnjenje z električno energijo na polnilnicah je praviloma brezplačno! Električnih vozil je na cesti že veliko, saj sem bil na polnilnicah le redko sam. Z aplikacijo na mobilnem telefonu, npr ChargeJuice poiščeš lokacijo polnilnice in vnaprej preveriš razpoložljivost. Uporaba navigacije in izračunavanje razdalj do željenega cilja in polnilnic je nujna za sprotno “online“ preverjanje in zagotovitev “nahranjenega” vozila. Navigacija je v ZOE serijsko vgrajena in se upravlja preko velikega multifunkcijskega sredinskega zaslona na dotik.
Vožnja je pravi užitek … navduši neslišni pogon, odzivnost, hitro pospeševanje brez prestav, vendar živahna vožnja tudi hitro rabi energijo, ki je v bateriji ni v izobilju. Eko način vožnje je manj adrenalinski, zato pa ZOE zlahka prevozi tudi preko 150km. Vožnja v zavetrju večjega, lahko tudi hitrejšega vozila je ekonomična in v takšnem primeru je raba energije res majhna. Pogonski agregat pri vožnji navzdol in pri ustavljanju vrača energijo nazaj v baterijo.
Vozilo je treba spoznati, upoštevati drugačno logiko energenta, dejstvo, da se energija med vožnjo tudi vrača. Vnaprej je treba planirati kje bomo lahko avto napolnili z energijo. Za 370km se je avto 7x polnil, od tega 3x na hitrih polnilnicah.
Strošek na hitrih polnilnicah je bil 0€, na domačih vtičnicah pa ocenjeno cca 4€. Za takšno razdaljo bi bila cena goriva pri klasičnem avtu cca 35€.
Lahko rečem, da me je električni ZOE navdušil. Električni avto je odlična rešitev za krajše razdalje, na primer za vožnjo po mestu ali vsakodnevno vožnjo v službo in nazaj. Energija je zelo poceni, cca 10x cenejša kot pri klasičnih vozilih z motorji na notranje izgorevanje, na javnih polnilnicah pa je polnjenje brezplačno!
Za daljše razdalje avto ni primeren zaradi slabe avtonomije. Navaditi se je treba tudi na pogosto priklapljanje in to z dolgimi kabli, ki jih voziš v prtljažniku in so tam stalno v napoto. Med drugim je nemogoče polnjenje na parkiriščih in v garažah večine večstanovanjskih zgradb.
Cena vozila je visoka, subvencija Eko sklada jo zniža za nekaj tisoč evrov.
V skoraj nič energijski EKO srebrni hiši na Dunajski cesti 144 v Ljubljani, ki omogoča zdravo in varčno trajnostno bivanje, so v garaži nameščena hitra polnilna mesta za električna vozila. Avant car tam omogoča najem električnih vozil Tesla, BMV, Renault, Nissan, Smart, itd, kar že danes omogoča trajnostno e-mobilnost. Prihodnost je tu.
Marko Kramar